U novinama Večernji list, 09. prosinca 2011. izašao
je članak „Karmela Vukov Colić: Što sam šira, to mi je uža odjeća koju odijevam“.
Da članak govori o osobnom stavu poznate TV voditeljice, ne bi bilo govora o
kršenju zakona ili etičkog kodeksa. Na žalost, članak je primjer prikrivenog
oglašavanja. Voditeljica u članku ističe kako se u Zagrebu otvorio dućan koji
drži veće konfekcijske brojeve, što ju posebno veseli. Uredno se navodi koji je
to dućan i gdje se nalazi (Ulla Popken, Avenue Mall). Time su prekšene 24. i
31. točka Kodeksa časti hrvatskih novinara (24.: „Novinar
ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u
sumnju njegovu profesionalnu nepristranost”;
31.: „Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu
dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i
oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije,
moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.”).
Osim što su prekršene točke Kodeksa, prekršen je i 19. članak Zakona o
medijima:
Stavak 1. („Oglas mora
biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih
sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja
izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija“) i stavak 4.
(„Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje.
Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst,
fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a
nije jasno označena kao oglašavanje“).
Osim gđe. Vukov
Colić, svoj dojam o dućanu iznjela je i Danijela Dvornik. Obje su oduševljene
novom trgovinom, kako stoji u tekstu.
Ako je već
spomenula ime i adresu trgovine, autorica ovoga teksta, Ružica Matić, trebala
je barem istaknuti da se radi o oglasu. Postojala je i druga opcija – nije
uopće trebala korisiti ime trgovine (niti frazu „trgovina poznatog
brenda“).
Nema komentara:
Objavi komentar