ponedjeljak, 1. travnja 2013.

Prikriveno oglašavanje 18


U novinama Večernji list, 09. prosinca 2011. izašao je članak „Karmela Vukov Colić: Što sam šira, to mi je uža odjeća koju odijevam“. Da članak govori o osobnom stavu poznate TV voditeljice, ne bi bilo govora o kršenju zakona ili etičkog kodeksa. Na žalost, članak je primjer prikrivenog oglašavanja. Voditeljica u članku ističe kako se u Zagrebu otvorio dućan koji drži veće konfekcijske brojeve, što ju posebno veseli. Uredno se navodi koji je to dućan i gdje se nalazi (Ulla Popken, Avenue Mall). Time su prekšene 24. i 31. točka Kodeksa časti hrvatskih novinara (24.: „Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost”; 31.: „Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.”).
Osim što su prekršene točke Kodeksa, prekršen je i 19. članak Zakona o medijima:
Stavak 1.  („Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija“) i stavak 4. („Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje“).
Osim gđe. Vukov Colić, svoj dojam o dućanu iznjela je i Danijela Dvornik. Obje su oduševljene novom trgovinom, kako stoji u tekstu.
Ako je već spomenula ime i adresu trgovine, autorica ovoga teksta, Ružica Matić, trebala je barem istaknuti da se radi o oglasu. Postojala je i druga opcija – nije uopće trebala korisiti ime trgovine (niti frazu „trgovina poznatog brenda“). 

Nema komentara:

Objavi komentar