U broju časopisa
Cosmopitan, za veljaču 2013. godine, na stranicama od 60.-64., izašao je članak pod nazivom ''Do super
ljepotice.'' Ovaj tekst prekršio je članak 19. Zakona o medijima koji glasi: ''Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo
odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod
gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o
programskom sadržaju medija.'' Također tvrdi da ''nije dopušteno prikriveno i
prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka
novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na
bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.''
Naime,
ovaj je članak umjesto objašnjenju i davanju modnih savjeta, poslužio većinom
reklamiranju i promoviranju proizvoda (parfema, mirisnih svijeća, korektora,
ostalog make-up-a, i sl.).
Također, članak se ne pridržava
Kodeksa časti novinara, točnije točaka 24. koji glasi: ''Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih
propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu
nepristranost.'' Ukoliko se već reklamiralo određene proizvode, to se u članku
trebalo i spomenuti, odnosno naglasiti.
Nema komentara:
Objavi komentar