nedjelja, 14. travnja 2013.

Prikriveno oglašavanje 22


U broju časopisa Cosmopitan, za veljaču 2013. godine, na stranicama od 60.-64.,  izašao je članak pod nazivom ''Do super ljepotice.'' Ovaj tekst prekršio je članak 19. Zakona o medijima koji glasi: ''Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.'' Također tvrdi da ''nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.''
Naime, ovaj je članak umjesto objašnjenju i davanju modnih savjeta, poslužio većinom reklamiranju i promoviranju proizvoda (parfema, mirisnih svijeća, korektora, ostalog make-up-a, i sl.).
Također, članak se ne pridržava Kodeksa časti novinara, točnije točaka 24. koji glasi: ''Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost.'' Ukoliko se već reklamiralo određene proizvode, to se u članku trebalo i spomenuti, odnosno naglasiti.

Nema komentara:

Objavi komentar