ponedjeljak, 1. travnja 2013.

Prikriveno oglašvanje 16



U emisiji Potrošački kod 18. ožujka 2013. godine na Prvom programu Hrvatske radiotelevizije  prikazan je prilog o ispravnosti vaga u prodavaonicama i na tržnicama. Početak priloga u kojem se testiraju vage snimljen je skrivenom kamerom u Konzumovoj prodavaonici gdje se jasno vidi ime i logo tog trgovačkog lanca. Također Konzumov logo ponovno je vidljiv u servisu za vage gdje se provjeravala gramaža. Gramaža je bila ispravna, što Konzumu jasno ide u korist, a uz to niti jedan drugi trgovački lanac nije spomenut  te stoga možemo reći kako se radi o prikrivenom oglašavanju.  Time su prekršeni sljedeći članci: 19. članak, stavak 1 Zakona o medijima („Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.“), 29. članak, stavak 1 Zakona o elektroničkim medijima („Oglašavanje i teletrgovina moraju biti lako prepoznatljivi i razlikovati se od uredničkog sadržaja. Ne dovodeći u pitanje uporabu novih tehnika oglašavanja, oglašavanje i teletrgovina moraju se jasno odvojiti od drugih dijelova programa putem optičkih i/ili akustičkih i/ili prostornih sredstava.“) te 31. članak Kodeksa časti Hrvatskih novinara („Prikriveno
oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.“).
Ovi prekršaji mogli su se izbjeći skrivanjem loga trgovine kako je sakriven i identitet radnice u dućanu, zamućivanjem slike. Također novinarka je mogla spomenuti i istražiti ostale trgovačke lance i tako ne činiti ustupak određenoj trgovini, u ovome slučaju Konzumu.

Nema komentara:

Objavi komentar