Internetski portal net.hr objavio
je članak pod nazivom "Preslatki sin Vlade Kalembera i Ane Rucner u kampanjiza ELFS". U članku se navodi kako je spomenuti hrvatski brend dizajnirao
dječju kolekciju te se potiče roditelje da kupe odjeću. Također, navodi se od
kojih je dijelova kolekcija sastavljena, njihova cijena te materijal izrade. Međutim,
nigdje se ne navodi da se radi o plaćenom oglasu. Autor teksta prekršio je
Kodeks časti i Zakon o medijima. Prekršen je 24. članak Kodeksa časti koji kaže
kako: "Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga,
jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za
svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima."
te članak 31. "Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi
nisu dopušteni Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i
oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije,
moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga." Također,
prekršen je 19. članak Zakona o medijima: (1)"Oglas mora biti jasno
označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne
smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao
da je riječ o programskom sadržaju medija." i (4) "Nije dopušteno
prikriveno i prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se
svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je
na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje." Priča
je mogla biti objavljena bez spomena brenda, naslov je mogao glasiti:
"Vlado Kalember i Ana Rucner zajedno sa svojim sinom sudjelovali u
kampanji hrvatskih dizajnera." Ili se moglo naglasiti da se radi o
plaćenom oglasu.
Nema komentara:
Objavi komentar