četvrtak, 2. svibnja 2013.

Prikriveno oglašavanje 24


U novinama „Večernji list“ je 29. travnja 2013. godine objavljen članak: „ Samsung Galaxy S4 najpametniji je telefon na svijetu“. Iz samog naslova možemo vidjeti da je članak koji slijedi zapravo oglas i promidžba Samsungovog najnovijeg modela  mobitela. Autor kroz cijeli članak koristi fraze kao što su: „gotovo savršen“,  „najbolji mobitel na svijetu“,  „nešto bez čega kasnije nećete moći zamisliti život“ i sl. Također, uspoređujući ga s iPhone-om, uočljiva je novinareva pristranost i favoriziranje Samsungovog uređaja. Mobitel je prikazan na slikama sa svih strana, opisane su nove karakteristike te je čak i cijena navedena: „cijena uređaja: 5.799 kn u Vipnetu, bez ugovora“.
Ovim člankom, novinar je prekršio 24. i 31. članak Kodeksa časti hrvatskih novinara. U 24. članku se navodi da Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima“. Također, članak 31. kaže da „Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga“. Nadalje, novinar je prekršio i 19. članak, stavak 1. i 4. Zakona o elektroničkim medijima koji kaže da „Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija“. Stavak 4.  nadodaje da „Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje
Dakle, na temelju navedenoga možemo zaključiti da već spomenuti članak služi promidžbi novog modela mobitela te informiranju kupaca o njegovim karakteristikama i novitetima. Kao takav, članak bi trebao biti jasno označen kao oglas te odvojen od drugih programskih sadržaja.








Nema komentara:

Objavi komentar