ponedjeljak, 13. svibnja 2013.

Prikriveno oglašavanje 30





U ovogodišnjem izdanju časopisa Cosmopolitan koji je izašao u veljači postoji rubrika pod nazivom „Cosmo hot spot“. Dotična rubrika očigledno je namijenjena za objavu reklamnih sadržaja jer sadrži mnoštvo manjih članaka od kojih je svaki posvećen nekom proizvodu ili brendu. Izdvojila bih članak naslovljen sa „Nova lica Replay kampanje za proljeće/ljeto 2013.“. Članak je čiste propagandne prirode, obiluje informacijama o spomenutom brendu te o ljudima koji su sudjelovali u kampanji za modnu kolekciju. Sve od navedenog ne bi bilo pogrešno da je naglašeno kako je članak promotivne naravi. Međutim, nije istaknuto da je riječ o plaćenom ili besplatnom oglasu, pa je tako prekršena novinarska etika.
Prekršena je točka 24. Kodeksa časti hrvatskih novinara: „Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima.“
Prekršena je točka 1. članka 19. Zakona o medijima: „Oglas je plaćena obavijest čiju objavu naruči pravna ili fizička osoba s namjerom da time pospješi pravni promet proizvoda, usluga, nekretnina, prava ili obveza, pridobije poslovne partnere ili u javnosti ostvari ugled ili dobro ime. Oglašavanje se obavlja uz novčanu ili drugu naknadu ili u svrhu samopromidžbe. Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.“

Kršenje novinarske etike moglo se izbjeći na jednostavan način- naznakom kako je riječ o oglašavanju. Čitava je rubrika „Cosmo hot spot“ posvećena promoviranju određenih proizvoda i brendova, pa je iz tog razloga trebala biti kategorizirana kao oglas.

Nema komentara:

Objavi komentar