U
ovogodišnjem izdanju časopisa Cosmopolitan koji je izašao u veljači postoji
rubrika pod nazivom „Cosmo hot spot“. Dotična rubrika očigledno je namijenjena
za objavu reklamnih sadržaja jer sadrži mnoštvo manjih članaka od kojih je
svaki posvećen nekom proizvodu ili brendu. Izdvojila bih članak naslovljen sa
„Nova lica Replay kampanje za proljeće/ljeto 2013.“. Članak je čiste
propagandne prirode, obiluje informacijama o spomenutom brendu te o ljudima
koji su sudjelovali u kampanji za modnu kolekciju. Sve od navedenog ne bi bilo
pogrešno da je naglašeno kako je članak promotivne naravi. Međutim, nije
istaknuto da je riječ o plaćenom ili besplatnom oglasu, pa je tako prekršena
novinarska etika.
Prekršena
je točka 24. Kodeksa časti hrvatskih novinara: „Novinar ne smije biti autorom
oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu
profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u
reklamnim i propagandnim aktivnostima.“
Prekršena
je točka 1. članka 19. Zakona o medijima: „Oglas je plaćena obavijest čiju
objavu naruči pravna ili fizička osoba s namjerom da time pospješi pravni
promet proizvoda, usluga, nekretnina, prava ili obveza, pridobije poslovne
partnere ili u javnosti ostvari ugled ili dobro ime. Oglašavanje se obavlja uz
novčanu ili drugu naknadu ili u svrhu samopromidžbe. Oglas mora biti jasno
označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne
smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao
da je riječ o programskom sadržaju medija.“
Nema komentara:
Objavi komentar