ponedjeljak, 13. svibnja 2013.

Prikriveno oglašavanje 29



24.04.2013 na portal zena.hr objavljen je članak o poznatom modnom brendu. U članku je najavljena nova kolekcija uz priložene slike, osim toga u članku nalazimo brojne pohvale na račun Brenda : “Što možete točno pronaći u Stefanelovoj najnovijoj kolekciji? Cijeli spektar udobne i kvalitetne odjeće, koja varira od potpuno ležerne do visoko elegantne. Tu su udobne, šire hlače, mekana pletiva, veste, lepršave bluze, sakoi, jakne, haljine i suknje, kao i još puno drugih stvarčica u kaleidoskopu tekstura, boja i silueta savršenih za međusobno kombiniranje s odjećom koju već imate u ormaru”. U spomenutom članku se nigdje ne spominje kako je sponzoriarn ili naslovljen kao reklama te time krši članak 19. Zakona o medijima koji glasi: ''Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.'' Također tvrdi da ''nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.'' Osim Zakona o medijima,  članak se ne pridržava Kodeksa časti novinara, točnije točaka 24. koji glasi: ''Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost.''
Na početku je trebalo biti navedeno da je sponorirani, odnosno plaćeni tekst.

Nema komentara:

Objavi komentar