24.04.2013 na portal zena.hr
objavljen je članak o poznatom modnom brendu. U članku je najavljena nova
kolekcija uz priložene slike, osim toga u članku nalazimo brojne pohvale na
račun Brenda : “Što možete točno pronaći u Stefanelovoj najnovijoj kolekciji?
Cijeli spektar udobne i kvalitetne odjeće, koja varira od potpuno ležerne do
visoko elegantne. Tu su udobne, šire hlače, mekana pletiva, veste, lepršave
bluze, sakoi, jakne, haljine i suknje, kao i još puno drugih stvarčica u
kaleidoskopu tekstura, boja i silueta savršenih za međusobno kombiniranje s
odjećom koju već imate u ormaru”. U spomenutom članku se nigdje ne spominje
kako je sponzoriarn ili naslovljen kao reklama te time krši članak 19. Zakona o medijima koji glasi: ''Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo
odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod
gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o
programskom sadržaju medija.'' Također tvrdi da ''nije dopušteno prikriveno i
prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka
novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na
bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.'' Osim
Zakona o medijima, članak
se ne pridržava Kodeksa časti novinara, točnije točaka 24. koji glasi: ''Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih
propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu
nepristranost.''
Na početku je trebalo biti navedeno da je sponorirani,
odnosno plaćeni tekst.
Nema komentara:
Objavi komentar