utorak, 5. ožujka 2013.

Prikriveno oglašavanje 11

U članku pod nazivom „Mezite uz jazz“ koji je izašao u Jutarnjem listu 24. veljače 2013. novinar/ka očigledno reklamira Mali bar poznate kuharice i ugostiteljice Ane Ugarković. To je najvidljivije u rečenicama: „Kombinacija jazza i meze čini nam se kao odlična ideja, pogotovo kad se odvija u Malom baru Ane Ugarković“ i „ Ne zaboravite rezervirati svoje mjesto u Vlaškoj 63.“ Hvali se i hrana i ugodna atmosfera uz goste- jazz glazbenike, te su najavljeni sljedeći nastupi glazbenika koji se također mogu shvatiti kao svojevrsna reklama.
U ovom članku prekršen je članak 24 Kodeksa časti hrvatskih novinara koji izriče da: „Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima.“ Krši se i 31. članak  Kodeksa u kojem piše da: „Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.“. Prekršen je i stavak 4. članka 19. Zakona o medijima: ''Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje''.
Rečenice u kojima je prisutna reklama Malog bara, pogotovo zadnja rečenica u kojoj se „tjera“ čitatelja da rezervira mjesto u Vlaškoj 63 trebaju se izbaciti jer ovo nije plaćeni oglas, već novinarski članak.

Nema komentara:

Objavi komentar