utorak, 19. ožujka 2013.

Prikriveno oglašavanje 13

Članak na portalu Jutarnji.hr prema naslovu: „Skijaški aranžmani idu bolje nego prošle godine, i to za čak 30 posto“ bi trebao objasniti kako, prema nekim statističkim podatcima,više Hrvata ide na skijanje nego li prošle godine.
Ipak naslov se ne poklapa s tekstom koji se na njega nastavlja.
Naime, iz naslova se nije dalo naslutiti na temelju čega je ta činjenica donesena.
U nastavku su izneseni su podatci hrvatskih turističkih agencija za prošlu godinu, ali članak se dalje nastavlja samo s podatcima jedne agencije. Riječ je o agenciji Kompas, koja se inače promovira na portalu Jutarnji.hr, kao i u tiskanom izdanju Jutarnjeg lista.
Dakle, riječ je o promidžbi agencije Kompas.
Znači, podatci koji su izneseni u tekstu odnose se na tu agenciju jer se na nekoliko mjesta spominje upravo ime agencije, ali i najniža cijena za sedmodnevno skijanje (pretpostavlja se u njihovom aranžmanu).
Autorica teksta teksta prekršila je Zakon o medijima i Kodeks časti.
Time je Prekršen je Članak 19. Zakona o medijima
(1) ... Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.
(4) Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.
Isto tako ispod fotografije je potpisana autorica teksta. Kodeks časti hrvatskih novinara navodi u članku 24.: Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima.

A da bi to izbjegla, mogla je izvjestiti na način da u tekstu ne spominje naziv agencije.
Ili je trebala naglasiti da se radi o promidžbenoj obavijesti.
Naslov: „Agencija Kompas: Prodaja aranžmana za skijanje 30 posto bolja nego li prošle godine“
+ ispod fotografije („Plaćeni oglas“ ili „Promo“)

Nema komentara:

Objavi komentar