Članak na portalu Jutarnji.hr prema naslovu: „Skijaški
aranžmani idu bolje nego prošle godine, i to za čak 30 posto“ bi trebao
objasniti kako, prema nekim statističkim podatcima,više Hrvata ide na skijanje
nego li prošle godine.
Ipak naslov se ne poklapa s tekstom koji se na njega nastavlja.
Naime, iz naslova se nije dalo naslutiti na temelju čega je ta činjenica donesena.
U nastavku su izneseni su podatci hrvatskih turističkih agencija za prošlu godinu, ali članak se dalje nastavlja samo s podatcima jedne agencije. Riječ je o agenciji Kompas, koja se inače promovira na portalu Jutarnji.hr, kao i u tiskanom izdanju Jutarnjeg lista.
Dakle, riječ je o promidžbi agencije Kompas.
Ipak naslov se ne poklapa s tekstom koji se na njega nastavlja.
Naime, iz naslova se nije dalo naslutiti na temelju čega je ta činjenica donesena.
U nastavku su izneseni su podatci hrvatskih turističkih agencija za prošlu godinu, ali članak se dalje nastavlja samo s podatcima jedne agencije. Riječ je o agenciji Kompas, koja se inače promovira na portalu Jutarnji.hr, kao i u tiskanom izdanju Jutarnjeg lista.
Dakle, riječ je o promidžbi agencije Kompas.
Znači, podatci koji su izneseni u tekstu odnose se na tu
agenciju jer se na nekoliko mjesta spominje upravo ime agencije, ali i najniža
cijena za sedmodnevno skijanje (pretpostavlja se u njihovom aranžmanu).
Autorica teksta teksta prekršila je Zakon o medijima i Kodeks časti.
Time je Prekršen je Članak 19. Zakona o medijima
Time je Prekršen je Članak 19. Zakona o medijima
(1) ... Oglas mora
biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih
sadržaja. Oglas ne smije biti takav da
kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o
programskom sadržaju medija.
(4) Nije dopušteno
prikriveno i prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se
svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je
na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.
Isto tako ispod fotografije je potpisana autorica teksta.
Kodeks časti hrvatskih novinara navodi u članku 24.: Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer
to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za
svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima.
A da bi to izbjegla, mogla je izvjestiti na način da u tekstu ne spominje naziv agencije.
Ili je trebala naglasiti da se radi o promidžbenoj obavijesti.
Naslov: „Agencija Kompas: Prodaja aranžmana za skijanje 30
posto bolja nego li prošle godine“
+ ispod fotografije („Plaćeni oglas“ ili „Promo“)
+ ispod fotografije („Plaćeni oglas“ ili „Promo“)
Nema komentara:
Objavi komentar