utorak, 5. ožujka 2013.

Prikriveno oglašavanje 7



Dana 27. veljače 2013. godine, Jutarnji list je na 14. strani objavio članak pod naslovom „Željka Antunović uvodi fiskalne blagajne u kasina“. Naslov je senzacionalistički te krivo navodi čitatelja jer se tek u posljednjim redovima članka navodi izjava dotične gospođe koja glasi: „Pomogla sam im da održe jednu prezentaciju u Poreznoj upravi o mogućnosti uvođenja fiskalnih blagajna u kasina i automat-klubove.“ Ostatak članka govori o tome kako je Željka Antunović pokrenula tvrtku Nea Pragmata, te je objašnjeno čime se točno tvrtka bavi.  Time je prekršen članak 31. Kodeksa časti hrvatskih novinara koji glasi "Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga", te također 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima kaže da je "prikriveno oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može se zavesti  javnosti u pogledu njihove prirode"

Sam naslov članka je trebalo drugačije formulirati jer se on ne poklapa sa sadržajem teksta. U članku se, naime, više govori o samom radu Željke Antunović te mogućoj privatizaciji Hrvatske Lutrije, što nema apsolutno nikakve veze s naslovom. Senzacionalistički naslov potiče na mišljenje kako je već uvedena fiskalna blagajna u kasina. Naslov je mogao glasiti: „Željka Antunović dogovara privatizaciju Hrvatske Lutrije“. Također, dio o njenoj tvrtci pokrenutoj prošle godine je bespotreban.  Sadržaj teksta trebao sadržavati više informacija o mogućnosti uvođenja fiskalne blagajne u kasina, a manje o privatnim poslovima gospođe Željke Antunović.

Nema komentara:

Objavi komentar