Dana 27. veljače
2013. godine, Jutarnji list je na 14. strani objavio članak pod naslovom „Željka
Antunović uvodi fiskalne blagajne u kasina“. Naslov je senzacionalistički te
krivo navodi čitatelja jer se tek u posljednjim redovima članka navodi izjava
dotične gospođe koja glasi: „Pomogla sam im da održe jednu prezentaciju u
Poreznoj upravi o mogućnosti uvođenja fiskalnih blagajna u kasina i
automat-klubove.“ Ostatak članka govori o tome kako je Željka Antunović
pokrenula tvrtku Nea Pragmata, te je objašnjeno čime se točno tvrtka bavi. Time je prekršen članak 31. Kodeksa časti
hrvatskih novinara koji glasi
"Prikriveno
oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni Nedopušteno je i
prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili
besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno
razlikovati od novinarskih priloga", te
također 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima kaže da je "prikriveno
oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog
znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima,
kada je takvo predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može se zavesti
javnosti u pogledu njihove prirode"
Sam
naslov članka je trebalo drugačije formulirati jer se on ne poklapa sa
sadržajem teksta. U članku se, naime, više govori o samom radu Željke Antunović
te mogućoj privatizaciji Hrvatske Lutrije, što nema apsolutno nikakve veze s
naslovom. Senzacionalistički naslov potiče na mišljenje kako je već uvedena
fiskalna blagajna u kasina. Naslov je mogao glasiti: „Željka Antunović dogovara
privatizaciju Hrvatske Lutrije“. Također, dio o njenoj tvrtci pokrenutoj prošle
godine je bespotreban. Sadržaj teksta
trebao sadržavati više informacija o mogućnosti uvođenja fiskalne blagajne u
kasina, a manje o privatnim poslovima gospođe Željke Antunović.
Nema komentara:
Objavi komentar