ponedjeljak, 25. ožujka 2013.

Prikriveno oglašavanje 14


 U 948. broju časopisa Gloria, izdanom 7. ožujka 2013., na stranicama 68-71 objavljen je članak naslova „Laser, pjena i radiovalovi teku venama“. Iako napisane u formi članka, s potpisanim autorom, ove četiri stranice više su poslužile reklamiranju i promoviranju kozmetičkih tretmana u trima hrvatskim poliklinikama, nego bilo čemu drugome.
Naime, osim opisivanja operativnih postupaka te izjava triju poznatih Hrvatica, tekst u posebnim odlomcima objašnjava gdje se i po kojoj cijeni pojedini zahvat može napraviti. Pa se tako spominju osječka poliklinika Lege artis te Poliklinika Arithera Comfort i Poliklinika za stomatologiju, estetiku i vaskularnu kirurgiju Premium dent iz Zagreba, kao i puna imena doktora koji spomenute tretmane obavljaju.
Ovaj tekst krši članak 19. Zakona o medijima, stavke 1 („[...] Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.“) i 4 („Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.“).
Također, članak se ne pridržava Kodeksa časti novinara, točnije točaka 24 („Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. [...]”) te 31 („Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.”).
Prikriveno oglašavanje objašnjeno je u Zakonu o elektroničkim medijima (članak 2., stavka 16) kao „prikrivena audiovizualna komercijalna komunikacija: predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili pružatelja usluga [...]“. Kako bi bio napisan sukladno s ovom definicijom, u članku je trebalo naznačiti da se radi o plaćenom ili besplatnom oglasu ili se jedostavno nije trebalo navesti određene poliklinike koje vrše spomenute zahvate te njihove cijene.

Nema komentara:

Objavi komentar