U 948. broju časopisa Gloria, izdanom
7. ožujka 2013., na stranicama 68-71 objavljen je članak naslova „Laser, pjena
i radiovalovi teku venama“. Iako napisane u formi članka, s potpisanim autorom,
ove četiri stranice više su poslužile reklamiranju i promoviranju kozmetičkih
tretmana u trima hrvatskim poliklinikama, nego bilo čemu drugome.
Naime, osim opisivanja
operativnih postupaka te izjava triju poznatih Hrvatica, tekst u posebnim
odlomcima objašnjava gdje se i po kojoj cijeni pojedini zahvat može napraviti.
Pa se tako spominju osječka poliklinika Lege
artis te Poliklinika Arithera Comfort
i Poliklinika za stomatologiju, estetiku
i vaskularnu kirurgiju Premium dent iz Zagreba, kao i puna imena doktora
koji spomenute tretmane obavljaju.
Ovaj tekst krši članak 19. Zakona o medijima, stavke 1 („[...] Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo
odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja,
slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju
medija.“) i 4 („Nije dopušteno prikriveno i
prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka
novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na
bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.“).
Također, članak se ne pridržava Kodeksa časti novinara, točnije točaka 24
(„Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih
propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu
nepristranost. [...]”) te 31 („Prikriveno
oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni Nedopušteno je i
prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili
besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno
razlikovati od novinarskih priloga.”).
Prikriveno oglašavanje objašnjeno
je u Zakonu o elektroničkim medijima
(članak 2., stavka 16) kao „prikrivena audiovizualna komercijalna komunikacija:
predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili
djelatnosti proizvođača robe ili pružatelja usluga [...]“. Kako bi bio napisan sukladno s ovom definicijom, u članku
je trebalo naznačiti da se radi o plaćenom ili besplatnom oglasu ili se
jedostavno nije trebalo navesti određene poliklinike koje vrše spomenute
zahvate te njihove cijene.
Nema komentara:
Objavi komentar