U
nedjeljnom izdanju Večernjega lista, 22. veljače 2013. na 38. stranici objavljen je članak pod
nazivom „50 kuna“. U članku novinarka reklamira proizvode koje je kupila i od
njih spravila ručak. Između ostaloga navodi trgovačke lance Billu i Konzum, a na
kraju i siranu Eko Gacka. Uz imena, navodi i cijenu određenoga proizvoda.
Nigdje nije navedeno kako je riječ o plaćenom oglasu. Tim člankom prekršena su
dva članka Kodeksa časti hrvatskih novinara: 24. i 31. U članku 24. piše da
„novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to
dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki
drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima“.
Nadalje,
u članku 31. stoji da „prikriveno oglašavanje i promidžben novinarski prilozi
nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga
i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije,
moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga“. U spornome
članku nigdje nije navedeno da je riječ o oglasu niti se razlikuje od
novinarskog priloga.
Nadalje,
članak 20. u Zakonu o medijima govori o oglašavanju. U 1. stavku naznačeno je
kako „oglas mora biit jasno naznačen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih
programatskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja
ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija“. U
3. stavku naznačeno je da „besplatno oglašavanje mora biti posebno označeno“. U
4. stavku piše da „nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje.
Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst,
fotografija, slika, crtež i dr) koja je na bilo koji način plaćena, a nije
jasno označena kao oglašavanje“.
Ovaj
problem prikrivenoga oglašavanja mogao se riješiti na dva načina: prvo, mogla
su se izostaviti imena i cijena proizvoda ili, drugo, članak je trebao biti
naznačen kao plaćeni oglas.
Nema komentara:
Objavi komentar